неділю, 8 лютого 2015 р.

Години здоров’я, розроблені для учнів початкових класів


Години здоров’я, розроблені для учнів початкових класів
Тема: Здоров’я й людина мають бути єдині.
Мета: поглибити знання дітей про життєві цінності, зокрема цінність здоров’я; вчити правильно виконувати дихальні вправи, гімнастику для очей; самомасаж точок « бадьорості» та «здоров’я»; фізичні вправи. що підвищують розумову працездатність; розвивати уміння керувати своїми почуттями та емоціями; виховувати доброзичливе ставлення до однолітків та дорослих.
Обладнання: комплект «Всесвіт» («Піснезнайко»), мішечки з сіллю для голови, килимки для масажу та самомасажу точок «бадьорості» та «здоров’я», набори кольорових хмаринок, ілюстрації для кольоротерапії.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Діти, сьогодні у нас цікаве заняття по зміцненню нашого здоров’я пройде під девізом:
Будьмо здоровими,
Будьмо щасливими,
Будьмо розумними,
Будьмо красивими.
1.Дихальні вправи.
(Не піднімаючи плечей на раз – глибокий вдих через ніс, 2 – видих через рот три рази + перерва із звуком «аааа..», «ооо…», «уууу…», «еее…». (дихальна методика російського хормейстера Ємельянова). Такі вправи корисні для лікування горла.
Гра « Хто витриваліший?»
(Діти тримають на голові мішечки з сіллю і виконують вдих-видих, на третій вдих затримують дихання на 20-30 секунд, потім повільно видихають, обертаються навколо себе, присідають.)
Гра «Хмара»
- Подумайте про свій улюблений колір.
Уявіть, що опинилися на природі і дивитеся на хмари. Як у чарівній казці , хмари забарвлюються у ваш улюблений колір. Глибоко вдихніть, щоб їхній колір заповнив ваші легені й усе тіло, приніс незабутні відчуття Видихніть і покажіть свої кольорові хмарки.
Гра «Дракон»
- Зобразьте голосом дракона (від нижчого звука до найвищого і навпаки.)
ІІ. Основна частина.
1. Зустріч з «Пісне знайком».
- У кожної істоти є своя мелодія. І наша Земля теж має свою чарівну пісню.
Щоразу, щодня, щогодини, вона віддає нам шматочок своєї душі.
(Діти слухають і співають пісню «О, Земле!»)
О, як це чудово, послухайте, діти,
Що всім нам знайшовся притулок у світі!
В безмежному космосі добре помітна
Домівка людини – Земля наша рідна…
В космосі вічнім Сонечко красне
Твій осяває шлях.
Земле велична, Земле прекрасна,
Славим тебе в піснях.
(Під час співу діти виконують різні рухи, які їм підказує власне тіло).
2. Уявна прогулянка лісом.
- Чим наше село відрізняється від інших?
Правильно, біля Підлісного розташований ліс. Отже, ми і підемо до лісу.
- Хто на дереві сидить? 
- Птахи.
Вправа «Сова»
(Діти руки кладуть в замок за голову і повертають голову назад вліво-вправо).
Виконаємо завдання для запобігання розвитку короткозорості. ( За системою зорово-рухових траєкторій, методика В. Базарного)
1. 15 коливальних рухів очима по горизонталі справа наліво, зліва направо.
2. 15 коливальних рухів очима по вертикалі згори вниз, потім знизу вгору.
3. 15 колових обертальних рухів очима зліва направо.
4. 15 колових обертальних рухів очима справа наліво.
5. 15 колових рухів обертальних рухів очима спочатку в правий бік, потім у лівий, ніби виписування очима покладеної на бік цифри 8. 
Які в лісі дерева?
- Високі-високі.
(Показ учнями).
- Які озера? 
- Широкі-широкі.
(Показ дітьми.)
- Вітер дме нам в лице, розхитав він деревце.
(Показ.)
- Лісоруби ліс рубають.
(вправа « Лісоруби».)
- На нашому шляху багато перешкод. Це болото, а на ньому багато горбочків. Ідіть по них не поспішаючи, щоб не впасти.
(Діти ідуть по спеціальних килимках для масажу ніг.)
3. Гра «Диригент».
- Ви задоволені, що подолали перешкоди? 
Тоді на вашу честь лунає музика, а ви всі – диригенти.
(Діти обома руками імітують рухи диригента.)
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа «Радість».
- Усміхніться, як кіт на сонечку;
-як усміхаєтесь своїй мамі;
- як клоун в цирку;
- як пес господарю.
У вас були гарні усмішки. Сміх розсипався по класу , а я ловила його. Ось, що в мене вийшло.
(Плакат з різнокольоровими усмішками, намальованими прямо на уроці.)
2. Вправа «Побажання»
- Що хочете побажати один одному?
Здоров’я - це сила!
Здоров’я - це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!


Тема: Мандрівка до лісу.
Мета: Формувати правильну поставу; удосконалювати вправи ранково-гігієнічної гімнастики; розвивати спритність, швидкість, рівновагу і координацію.
Обладнання: паперовий макет паровоза, картонні прямокутники, мішечки з сіллю, килимки для масажу ніг.
Хід заняття
І. Підготовча частина (до 5 хвилин)
Діти шикуються в шеренгу за зростом.
Діти, ми сьогодні не займатимемося фізкультурою, а відправимося подорожувати. Згодні? Тоді приготуйтеся. Візьміть із собою у мандрівку добрий настрій, витримку і бажання стати ще сильнішими і кращими. Помандруємо ми до лісу. Оскільки ліс далеко від школи, то поїдемо потягом. Тож вирушаємо на залізничний вокзал.
Клас! Напра-во, руки на пояс! Дистанція – витягнута рука! В обхід по залі кроком руш!
Увага! Перевірмо осанку!
- Випряміть спину, підніміть підборіддя, розведіть плечі.
- Ходьба на носках, руки вгору.
(З мішечками з сіллю на голові)
- Ходьба на п’ятках, руки на поясі.
- Як ведмедик клишоногий (на зовнішній стороні стопи).
- А так ходить чапля (високо піднімаючи стегно до кута 90˚, носок тягнемо вниз, руки зчеплені, імітуючи хвіст, спина пряма).
- «Гусячим кроком» (ходьба в повному присіді, руки на колінах і вимовляємо: «Га-га-га»).
Увага! Ми прийшли на залізничний вокзал. А ось і електровоз, який потягне вагони потяга. (Учень з паперовим макетом електровоза стає направляючим, а діти, імітуючи вагони, один за одним). 
- Руки зігнуті в ліктях, кисті в кулак.
- Всі пасажири зайшли в потяг? Потяг відправляється! (Діти рухаються в обхід по залі. Руки зігнуті у ліктях, кисті в кулак, виконують колові рухи руками і вимовляють: «Чух-чух-чух». Темп повільний. Дистанція – витягнута рука).
- Потяг набирає хід. Збільшуємо швидкість. Руки на плечі один одному, біг змійкою, оббігаючи стійки. («Вагони» не можна розчіпляти).
Потяг наближається до станції. Зменшуємо швидкість, переходимо на ходьбу. Руки через сторону вгору – вдих, опустили – видих.
- Станція Лісова! Зупиняємося і видихаємо повітря, імітуючи зупинку потяга звуком ш-ш-ш!
- Ми в лісі зупинились.
Скільки звірів тут, птахів,
І травичка, й деревця,
Синьоокі озерця.
Нумо, дітки, станьте в коло
(діти шикуються в коло)
Й огляньтеся довкола.
ІІ. Основна частина (до 20 хвилин)
Хто на дереві сидить? Птахи
Вправа «Сова»
Повороти голови праворуч і ліворуч. Дивимося через плече, руки на поясі, спина пряма. Повторюємо 6-8 разів.
Які в лісі дерева? Високі-високі
Піднятися на носки, руки через сторони вгору, подивитися на кисті рук. 6-8 разів.
Які озера? Широкі-широкі
Розводимо руки в сторони. 5-6 разів.
Пролетіли дикі гуси!
Імітація рухів крил. 6-8 разів.
Вітер дме нам у лице, розхитав він деревце
Імітація вітру. Руки в сторони, нахили тулуба праворуч і ліворуч. 6-8 разів.
Лісоруби ліс рубають
Широка стійка. Руки догори, кисті в замок. 1 – нахил тулуба вперед, 2 – вихідне положення. 6-8 разів.
Веселі жабенята
Стрибки в присіді, руки в колінах. (Стрибки можна виконувати довільно вправо, вліво, вперед, назад. Імітуючи кумкання жаб: «Ква-ква-ква»)
(На масажних килимках)
Сподобалась вам ця галявина?
Тепер попрощаємося з нею і помандруємо далі. Погляньте, на шляху у нас перешкоди. Це – болото, а на ньому бачите, як багато горбочків – це купини. Ідіть по них не поспішаючи, щоб не впасти у болото. Почали!
(Діти проходять по дерев’яних цеглинах, або кольоровим прямокутним полотном картону, які розташовані в шаховому порядку на відстані 35-40 см одна від одної). 
- Молодці, ви успішно подолали перешкоди і вийшли на галявину на якій пограємо у цікаву гру «Лисиця, ялинки і заєць».
(Лічилкою виберемо лисицю і зайця, всі решта – ялинки, а ялинка – дерево струнке і високе (учні підіймають голови, розправляють плечі). За командою вчителя лисиця наздоганяє зайця. Утікаючи заєць торкається будь-якої ялинки і каже: «Біжи». Ця «ялинка» стає зайцем і втікає від лисиці.
ІІІ. Підсумкова частина.
Діти, настав час повертатися до потягу. Поставте руки на пояс. Кроком руш! 
- Ми йдемо на носках, 
Ми йдемо на п’ятках
Перевіримо осанку
Й зведемо лопатки.
Діти піднімають руки вгору, роблять вдих, видихаючи промовляють: «Ту-тууу». Пройшовши одне коло, зупиняються і всі на видиху промовляють: «Ш-ш-ш».
- Ось і закінчилась наша мандрівка. Нехай потяг залишається тут. Дома виконуйте фізичні вправи для того, щоб бути стрункими, сильними, витривалими.



Тема: Дослідження схеми власного тіла.
Мета: дослідити схему власного тіла дитини через визначення ступеню володіння рухами окремих його частин (руками, ногами, головою, тулубом) у просторі; розвивати відчуття та уявлення про власне тіло на особистісне «Я». 
Хід заняття
І. Вступна частина.
1. Дихальна гімнастика. 
(Не піднімаючи плечей на раз – глибокий вдих через ніс, 2 – видих через рот три рази + перерва із звуком «аааа..», «ооо…», «уууу…», «еее…». (дихальна методика російського хормейстера Ємельянова). Такі вправи корисні для лікування горла.
ІІ. Основна частина.
1. Вправи для голови.
Вихідне положення – ноги на ширині плечей, руки вздовж тулуба;
- повернути голову праворуч, ліворуч, нахилити вперед, закинути назад;
- виконати колові рухи головою зліва направо та справа наліво.
Під час виконання цих вправ стежити за тим, щоб рухалися лише голова, не піднімати плечі, не рухати корпусом.
2. Вправи для рук.
Вихідне положення – те ж саме;
- піднімання прямих рук у сторони, вгору під різними кутами до голови - 45˚, 30˚, 45˚;
- згинання рук у ліктях під кутом 90˚, 45˚;
- колові рухи прямими руками вперед-назад, перед грудьми;
- утворення «кола» руками над головою, спереду тулуба.
Виконуючи махи руками, звертати увагу на те, щоб дитина не згинала лікті, робила махи прямими руками, з широкою амплітудою, а рухи руки починала від плеча.
3. Вправи для ніг.
Вихідне положення – ноги разом, руки вздовж тулуба, голова прямо;
- відведення прямої ноги праворуч, ліворуч, вперед, назад;
- згинання почергово лівої чи правої ноги в коліні.
Виконуючи махи ногами, звернути увагу на ширину махів, ноги мають рухатися від стегна.
4. Вправи для тулуба.
Вихідне положення – те ж саме;
- нахили тулуба праворуч-ліворуч, вперед-назад.
Виконуючи вправи для тулуба, треба звертати увагу на плавність рухів, відсутність напруги в руках.
Особливу увагу дітей під час тестування звернути на те, як саме відбувається рух, називати складові частини голови (шия, підборіддя, чоло, потилиця); рук (плече, лопатка, лікоть, долоня, пальці); ніг (стегно, коліно, стопа) і тулуба (плече, груди, живіт). Це необхідно для того, щоб дитина орієнтувалася в структурі кінцівок, голови та тулуба. Тоді їй буде легко виконувати словесні команди під час виконання імітаційних вправ.
Отже, перевіривши, як дитина відчуває своє тіло і як розуміє способи рухів при взаємодії його частин, можна приступати до виконання вправ згідно із завданнями навчальної роботи.
ІІІ. Заключна частина.
1. Гра «Диригент».
Діти уявляють себе диригентами великого оркестру. Для цього треба взяти в руку «диригентську паличку». Це може бути олівець, ручка. Звучить музика і діти починають диригувати в такт.
2. Вправа «Диско».
Діти запрошуються на дискотеку і їм пропонується «оживити2 музику. Тіло підказує дітям, які рухи треба виконувати.
3. Підсумок заняття: вправа на увагу «Заборонений рух».



Тема: Розвиток моторної активності та координації рухів, рухової уваги.
Мета: розвивати слухову увагу та моторну активність, координацію слухового і рухового аналізаторів, моторно-слухової пам’яті та координації рухів.
Хід заняття
І. Вступна частина.
1. Дихальні вправи. 
Вправа «Задуй свічку»
Вправа «Понюхай квіточку»
ІІ. Основна частина.
1. Вправи на зміцнення правильної постави.
Учні на голові тримають мішечки з сіллю і один за одним ідуть по колу. Руки при цьому – в сторони.
2. Ігри на розвиток моторної активності:
Поза-статуя
Мета: розвиток слухової уваги та моторної активності.
Діти рухаються в кімнаті вільно. Коли ведучий плескає в долоні певну кількість разів, діти приймають відповідну позу (на 10-20 сек).
Перед початком гри необхідно вивчити кожну позу, яка виконується після плескання в долоні.
1 плескання – поза «чаплі» (дитина стоїть на одній нозі, піднявши другу).
2 плескання – поза «жабки» (присісти, п’ятки нарізно, коліна в сторони, руки – між ногами на підлозі).
3 плескання – діти рухаються по кімнаті довільно.
Чотири стихії
Мета: розвиток уваги та координації рухового і слухового аналізаторів.
Діти сидять на стільцях колом. За командую ведучого виконують рух руками.
«Земля!» - опускають руки вниз.
«Вода!» - витягують руки вперед.
«Повітря!» - піднімають руки вгору.
«Вогонь!» - обертають руки, зігнуті в ліктьових і зап’ястних суглобах.
Запам’ятай свою позу
Мета: розвиток моторно-слухової пам’яті та координації рухів.
Кожна дитина стоїть на своєму місці. За командою ведучого всі діти мають прийняти за бажанням будь-яку позу. Ведучий обходить дітей і стежить за тим, щоб не було однакових поз.
Потім звучить весела музика. Діти рухаються, танцюють, бігають 101,5 хв. Музика раптово стихає, діти повинні швидко розбігтися на свої місця і прийняти ті пози, які вони вчили на початку гри.
Дзеркало
Мета: розвиток спостережливості та рухової уваги.
Діти стоять колом, обличчям до центру. Всі вони – «дзеркала». Ведучий приходить у «магазин дзеркал». По черзі підходить до кожного «дзеркала», показує рух, а «дзеркало» одразу ж його повторює.
Завмри!
Мета: розвиток слухової уваги, самоконтролю.
Звучить музика, діти рухаються по кімнаті. За командою ведучого «Завмри!», всі мають зупинитись і «завмерти» в тих позах, в яких вони опинились під час команди (5-7 сек).
Музика продовжує звучати. Потім за командою ведучого діти знову починають рухатись.
ІІІ. Заключна частина.
- Які ігри вам сподобалися найбільше?
- Чому?
- Навчіть цих ігор своїх молодших друзів.




Тема: Сенсомоторна взаємодія з навколишнім.
Мета: активізувати розвиток вищих психічних функцій шляхом вдосконалення рухових методів, розвивати зорову чутливість, слухову чутливість та м’язову чутливість дитини.
Хід заняття
І. Вступна частина.
1. Дихальні вправи. (методика поверхневого дихання)
ІІ. Основна частина.
1. Вправи на розвиток почуття ритму (тренувальна ритмотерапія).
2. Тактильна чутливість (обведення рукою форми предметів, букв).
3. Зорова чутливість (порівняння форми, розміру предметів).
4. Слухова чутливість (розрізнення ритму музики, висоти тону, звуків мови).
5. Смакова чутливість (асоціація форми предмета з його смаком).
6. М’язова чутливість:
- просторова орієнтація: праворуч, ліворуч, вгору, вниз (зоровий диктант у зошиті в клітинку за зразком вчителя, під диктовку із заплющеними та розплющеними очима);
- уявне «малювання» букв у просторі з відгадуванням, що написано?;
- взаємодія рук і ніг, правої та лівої руки – одночасне малювання двома руками;
- розвиток тілесної спритності, стрибки із скакалкою, вправи з м’ячами, тощо;
- розвиток рухової уяви (реакція на звуковий та просторовий сигнал – спіймати лінійку, що падає між долонями).
Вправи на формування здібностей управляти тілом.
1. Дихальні вправи. (Гра «Дракон»: звуком малюємо дракона)
2. Релаксація (розслаблення).
3. Пальчикова гімнастика. (Гра «Піаніно»)
Діти пальчиками по столу ніби «грають» на піаніно.
4. Вправи на розвиток рівноваги (стоячи почергово на одній нозі, «ластівка»).
5. Вправи на збагачення рухів: введення мовної підтримки ритму і руху (скоромовки, лічилки, потішки); промовляння віршиків у супроводі рухів та спів у супроводі жестів і рухів; відбивання ритму тексту, який промовляється «про себе» з допомогою шумових та музичних інструментів.
6. Навчання дітей мови виразних рухів (імітація тварин, предметів).
Усі ці вправи спрямовані на встановлення контакту з власним тілом, зняття тілесної напруги, розвиток невербальних (тілесних) компонентів спілкування з метою покращення психічного самопочуття дитини.
ІІІ. Заключна частина.
1. Релаксація: гра «Улюблений колір».
Діти уявляють себе хмаринкою відповідного кольору. На глибокий вдих вдихають повітря і відчувають радість від життя.



Тема: В здоровому тілі – здоровий дух.
Мета: навчити учнів виконувати фізичні вправи, що розвивають силу, спритність, витривалість, підвищують розумову працездатність, розвивати рухові якості, наполегливість, виховувати стриманість.
Обладнання: гімнастичні палиці, прапорці, м’ячі.
Хід
І. Вступна частина.
1. Дихальні вправи:
1.1 «Задуй свічку» (учні уявляють перед собою свічку і стараються сильним поштовхом повітря її задути)
1.2 Хто далі? (учні тримають на долоні руки пір’їнку і на неї дують, виграє той, у кого пір’їнка долетить на більшу відстань)
1.3 «Підводники» (учні роблять глибокий вдих через ніс і рот і на видиху вимовляють склад «фах», за другим разом - «фах-фах», за третім «фах-фах-фах» і т.д.)
ІІ. Основна частина.
Без предметів 
З предметами 
1. Ходьба на місці з дотриманням правильної постави, енергійними рухами рук і ніг, глибоким диханням. 
2. В. п. – о. с. 1-2 – руки вгору; 3-4 – в. п. 
3. В. п. – стійка, руки за голову. 1 – присід, руки вперед; 2 – в. п.; 3 – присід, руки вгору; 4 – в. п. 
4. В. п. – стійка ноги нарізно, руки до плечей. 1 – руки вгору; 2-3 – пружинні нахили вперед; 4 – в. п. 
5. В. п. – широка стійка. 1 – руки вперед; 2 – поворот тулуба вліво; 3 – поворот тулуба вправо; 4 – в. п. Повороти тулуба можна робити з напівприсіданням. 
6. В. п. – стійка ноги нарізно. 1 – махом лівою, руки вперед, торкнутися кисті правої; 2 – в. п.; 3 – махом правою, руки вперед, торкнутися кисті лівої; 4 – в. п. 
7. В. п. – лежачи на животі, руки вгору. 1-2 – прогнутись; 3 – тримати; 4 – в. п. 
8. В. п. – стійка, руки на пояс. Стрибки на одній і двох ногах. 
9. Ходьба на місці 
1. Те саме, тримаючи в руках: гімнастичну палицю, великий м’яч, прапорці тощо. 
2. В. п. – стійка, тримаючи в руках м’яч, руки вниз. 1-2 – руки вгору; 3-4 – в. п. 
3. В. п. – стійка, м’яч в руках за головою. 1 – присід, руки вперед; 2 – в. п.; 3 – присід, руки вгору; 4 – в. п. 
4. В. п. – стійка ноги нарізно, палицю на груди хватом за кінці. 1 – руки вгору; 2-3 – пружинні нахили вперед; 4 – в. п. 
5. В. п. – широка стійка, м’яч в руках, руки вниз. 1 – руки вперед; 2 – поворот тулуба вліво; 3 – поворот тулуба вправо; 4 – в. п. 
6. В. п. – стійка ноги нарізно, руки вгору, хватом палицю за кінці. 1 – махом лівою, руки вперед, торкнутися кисті правої; 2 – в. п.; 3 – махом правої, руки вперед, торкнутися кисті лівої; 4 – в. п. 
7. В. п. – лежачи на животі, руки вгору хватом палицю за кінці. 1-2 – прогнутись; 3 – тримати; 4 – в. п. 
8. В. п. – стійка руки на пояс, палиця на підлозі перед носками ніг. Стрибки на двох уперед і назад через гімнастичну палицю. 
9. Ходьба на місці 
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа «Компліменти»
- Діти, станьте в коло і скажіть сусідові, який стоїть праворуч гарні слова.
Вправа «Емоційний настрій»
Вихідне положення: сидячи на стільці, руки на стільці або на колінах, очі заплющені, тіло розслаблене, дихання повільне, ритмічне. Учитель лагідним, спокійним голосом вимовляє слова, а діти повторюють їх подумки:
Мій організм бадьорий, свіжий, веселий, працездатний. 
Я бажаю здоров’я своїй сім'ї. 
Я бажаю здоровя всім людям на Землі.
Нехай світові буде добре!




Тема: Наші думки.
Мета: розвивати уміння керувати своїм настроєм; дати дітям уявлення про взаємозв’язок, який існує між думками та настроєм; вчити шукати вихід зі складної ситуації, змінити яку неможливо; ознайомити з позитивним мисленням як засобом зміни ставлення до ситуації.
Обладнання: іграшка дракончика, макети двох ромашок з написами у середині: «Навіть якщо…», «У кожному випадку..», музичні записи, матеріал для малювання.
Хід заходу
І. Розминка.
Ведучий просить дітей мімікою показати свій настрій: учора, серед тижня, сьогодні. Наприкінці пропонує «передати посмішку» по колу.
- Чи можна сумувати, коли посміхаєшся? А спробуйте згадати щось сумне і посміхніться.
Ведучий підводить дітей до висновку: коли посміхаєшся, настрій змінюється.
ІІ. Основна частина.
Робота над оповіданням.
Одного разу Дракончик із другом грілися на сонечку, лежачи на камінні.
- Ех, - сказав Дракончик, - якби все було інакше…
- Що ти маєш на увазі?
- А те, що я буду щасливий лише тоді, коли все буде не так, як зараз. От якби я був таким сильним, як мій тато… І якби мені було не потрібно гуляти з молодшим братиком, то у мене було б і більше часу на ігри з друзями. А якби мені не задавали так багато уроків у школі, то я міг би більше часу проводити на вулиці.
- Дракончику, у кожній ситуації є свої світлі і темні сторони, а ти бачиш лише темні. Тобі потрібно навчитися бачити світлі сторони, тоді ти почуватимешся набагато краще.
Вправа «Розбита чашка».
Ведучий розповідає, що у нього була улюблена чашка, з якої він щоранку любив пити ароматний чай. Але сьогодні чашка випадково впала і розбилась. Від злості захотілося навіть закричати або заплакати. Та чи допоможе це повернути чашку? А якщо поплакати або посумувати за нею?
Діти доходять висновку: якщо ситуацію змінити не можна, то варто змінити своє ставлення до неї.
Продовження роботи над оповіданням.
- Так, Дракончику, - сказав друг, - тобі більше хочеться бути схожим на тата, щоб було менше уроків… Ти не можеш всього цього змінити, але ти можеш змінити свої думки. Спробуй думати про все це інакше, обирай лише світлі думки.
- А як це – світлі? – здивувався Дракончик.
- Ти збирав колись квіти на галявині? Ти складав у букет лише красиві, які тобі подобаються.
- Назвемо одну квітку «Навіть якщо…», а другу – «У кожному випадку». Ведучий вивішує макети ромашок.
- Це наш з тобою спосіб позбавитися сумних думок. Ми спробуємо про все, що тебе пригнічує, думати інакше за допомогою цих слів. Тепер говори так: «Навіть якщо я зараз не такий сильний, як мій тато, у кожному випадку я зможу вирости і стати таким, яким хочу».
Дракончик зробив великі очі – виявилося, що змінювати думки не так уже і складно. Ось, наприклад, «навіть якщо тобі доводиться часто гуляти з братиком у кожному випадку ви також зможете весело провести час».
- Як твій настрій зараз?
Обговорення оповідання з дітьми.
У кожного бувають ситуації, які вибивають його з колії.
Висновок: якщо ситуацію змінити неможливо, варто обирати свої думки, як квіти на галявині.
Малювання квіток.
На заздалегідь підготовлених основах – одна чорного кольору, друга червоного – діти малюють дві ромашки, у середині яких роблять написи. Ромашка на чорному тлі називається «Навіть якщо…», а на червоному – «У кожному випадку…».
ІІІ. Заключна частина.
Діти пригадують ситуації, які раніше їх турбували. Використовуючи малюнки ромашок з вивченими фразами, вчаться перефразовувати сумні думки на позитивні.




Тема : Формування правильної постави .
Мета: виробляти динамічний стереотип раціонального положення тулуба, яке постійно стимулюється утримання мішечків із сіллю, сприяти розвитку кістково-м’язової системи, опорно-рухового апарату.
Обладнання: мішечки з сіллю.
Хід
І.Вступна частина.
1. Дихальні вправи
Після повного видиху зробити вдих носом, потім повільно видихати ротом, вимовляючи один із звуків ж-ж-ж-ж-ж, з-з-з-з-з, р-р-р-р-р до тих пір, поки повітря не вийде з легенів. Повторити 3-4 рази. 
Вібрація звуків під час вимови гарно впливає на всі органи, особливо на серцево-судинну систему. Чим довший звук, тим сильніший його вплив.
2. Гра «Надути кульку.»
Вдих – через ніс, видих – через рот.
ІІ. Основна частина.
1. Вправи для постави з мішечками.
Учні сидять за партою прямо, ноги на підлозі, мішечок на голові. 
a) Піднімаємо плечі.
b) Руки до плечей, кругові оберти.
c) Обхопити лікті рук.
d) Руки до плечей, угору, до плечей.
e) Присідання з мішечками, п’яти не відривати від підлоги.
f) Учень відповідає (мішечок на голові), відповів, покрутився з мішечком 2-3 рази, сів за парту.
2. Гімнастика для шиї.
«Перекоти м’ячик із лівого плеча на праве».
«Годинник» (не піднімаючи плечей голову покласти на праве плече, а потім на ліве).
«Півник» (підборіддям дістати шийну ямку).
«Гойдалка».
3. Пальчикова гімнастика.
Пальчики вітаються.
Я вітаюсь з усіма – 
Вчуся в школі недарма.
Завжди я кажу «Привіт»
Школярам біля воріт
(Кінчиком великого пальця по черзі торкатися кінчиків інших пальців).
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправи на зняття психоемоційного напруження.
«Візьми себе в руки».
Стирання негативної інформації з пам’яті:
а) сісти і розслабитися
б) заплющити очі
в) уявити перед собою чистий аркуш паперу
г) подумки намалювати негативну ситуацію, яку треба забути.
д) подумки взяти гумку й «витерти» цю ситуацію
е) розплющити очі
є) зробити перевірку: заплющити очі, якщо картинка не зникла, знову взяти гумку і «витирати» до повного зникнення.
2. Гра «Диригент».
Діти уявляють себе диригентами великого оркестру. Для цього треба взяти в руку «диригентську паличку». Це може бути олівець, ручка. Звучить музика і діти починають диригувати в такт.
3. Вправа «Диско».
Діти запрошуються на дискотеку і їм пропонується «оживити» музику. Тіло підказує дітям, які рухи треба виконувати.

Немає коментарів:

Дописати коментар