суботу, 1 вересня 2018 р.

Україна - єдина країна


Перший урок у 1 класі

«Україна – єдина країна»

МЕТА: познайомити першокласників із поняттям «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; розширювати знання про рідний край; розвивати почуття людяності патріотизму; виховувати любов до людей, України.
ОБЛАДНАННЯ: малюнки зайчиків, Лунтика; олівці, фломастери, дзвіночок, карта України, герб, прапор.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
(Учні стоять біля свого робочого місця, вчитель дзвонить дзвіночком, сповіщаючи про початок уроку.)
- Дітки, що це пролунало? Хто знає? (Відповіді дітей)
- Це чарівний дзвіночок. А знаєте чому він чарівний? Цей дзвіночок кликатиме вас на уроки, яких буде дуже багато. Діточки, вітаю вас на нашому першому уроці. Сідайте тихенько за свої місця.
- Ну ось, не помітивши, ми вивчили вже аж два правила:
1) почувши дзвінок, стати біля парти,
2) привітавшись, тихенько сісти за парти.
Ці правила я пропоную помістити на кольорових кульках у нашому класі.( На стіні класу «Наші правила»)
- Сподіваюсь, що вам подобаються ваші нові міста, ану посміхніться мені, кому його місце сподобалося? Вам зручно на новому місці? Тепер воно стане для вас постійним робочим.
- А тепер ми перейдемо ще до одного правила. Якщо ви хочете щось сказати, вам необхідно підняти руку. (Вчитель показує)
- Як гадаєте, для чого піднімати руку? (Відповіді дітей) 
- Правильно, щоб не створювати галасу, поважати вчителя, адже він один, а учнів багато, інші думки. Це правило поміщено на білій кульці в класі.
- Ми ще ж з вами не познайомились. Так? Мене звати Наталія Юхимівна. 
- Ось ми з вами познайомилися. Цікаве знайомство правда?
- А давайте з вами пограймо в гру? Любите гратися? Гра називається «Я тебе запам’ятаю»
(На виклик вчителя або за бажанням учнів до дошки виходять 2 учні. Уважно подивляться один на одного певний час, розвертаються і розповідають те, що запам’ятали) 
- Ось ми з вами трішки й познайомились. І саме в цю хвилину ми стали однією шкільною сім’єю, народився наш шкільний учнівський колектив. І якщо ми з вами так само весело і дружно будемо долати всі незгоди, радіти успіхам кожного, то наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім. 
- Давайте зараз встанемо, протягнемо один до одного ручки та повторимо разом зі мною такі слова: 
«Ми всі – одна сім’я, неповторні- ти і я,
будем всі дружити, в злагоді жити.» – 3 рази.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
- Діточки, сьогодні біля нашого класу зранку лежала записка. В ній було щось написано, але я не відкривала її без вас, тому що написано « Для 1класу.» Відкриємо? 
- Дивіться тут якась фотографія. Подивіться хто це? (Лунтик) 
- А я його не знаю. А звідки ви його знаєте? (Відповіді дітей)
- В листівці написано, що він не зміг до вас приїхати тому що зламався автобус, та пише, що хоче перевірити, чи готові ви до школи. Доведемо йому, що ми вже з вами дорослі та прийшли в школу готовими?(Так)
- А хто з вас знає, як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)
- А ми з вами хто? (Українці)
- А чи знаєте ви з якого кольору прапор України? (жовто- блакитний).Це колір нашого прапора. Символ України (показ)
- А на лінійці ми чули гарну пісню. Що це за пісня? (Гімн) Молодці, правильно. Це другий символ України.
- А ще один символ України – герб. (показ)
- Ми любимо неньку – Україну та зробимо все, щоб вона процвітала.
- Що, на вашу думку, ви – маленькі дітлахи можете зараз зробити для України? (Добре навчитись, мати гарну поведінку, гарно відноситись до людей, допомагати батькам та іншим людям)
- Дітки, як ви думаєте, а якими мають бути діти України?(відповіді дітей)
- Зараз пограємо з Лунтиком у гру «За що мене можна хвалити, а за що сварити»(Вчитель дає дитині Лунтика, а він розповідає за що його хвалити, а за що сварити).
- Щоб бути гарними школярами, потрібно виконувати правила учнів. Ми з вами деякі правила сьогодні вивчили, а деякі можливо ви знаєте. Зараз перевіримо і пограємо в гру «Так чи ні». Якщо «так» плескайте в долоні один раз , а якщо «ні» – закриваємо очі .
- Треба гарно вам читати? (Так)
- Треба менших ображати? (Ні)
- На перерві пострибати? (Ні)
- А всі парти пописати? (Ні)
- Друга треба виручати? (Так) 
- А треба слухати матусю? (Так)
- Треба сісти згорбившись?
- Учительці робіть все навпаки? (Ні)
- Брудне взуття носіть у школу? (Ні)
- І книги кидайте додолу? (Ні)
- Завжди старших поважайте! (Так)
- І малюків не ображайте! (Так)
- Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
- А чи знаєте, що потрібно до школи брати?
- Послухайте вірш «Як Микола збирався до школи та скажіть, чого брати не потрібно», «Хто уважний»
- Перший раз малий Микола
- Став збиратися до школи.
- Олівця поклав у сумку,
- Книги, ручку, зошит, гумку,
- М’яч, граблі, перо, подушку,
- На обід м’яку ватрушку
- Ще й стільця, стола та парту,
- Ще й географічну карту,
- Трактора, машину, мило.
- Вже й надворі звечоріло.
- Сів Микола, дума думку:
- А чи все поклав у сумку?
- А щоб краще знати, що носять у портфелі, відгадайте загадки.(Відповіді на дошці іншою стороною повішані, при правильній відповіді перевертаємо)
1) Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. (Зошит)
2) Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)
3) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (Лінійка)
4) Виводить букви та слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (Ручка) 
5) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові… (Олівці) 
- Ви хочете трішки відпочити? Ми будемо це робити на кожному уроці. Відпочивати, не тільки працювати ж треба.
- Встаємо біля своїх парт
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Коли я говорю слово «школа» ви стаєте, коли «портфель» - присідаєте. 
III. Закріплення знань
- Отже, тепер я можу сказати, що ви – діти України – справжні школярі. Поаплодуємо собі.
- Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми: добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовили завжди прийти на допомогу.
- Я хочу, щоб наш клас був дійсно як дружна сім’я. Що для цього будемо треба робити?
IV. Підсумок уроку
- А тепер візьмемо наших зайчиків, помахаємо ними до завтрашнього дня. Закінчився наш урок.

Немає коментарів:

Дописати коментар