середу, 9 січня 2019 р.

Звуки [т], [т′]. Позначення їх буквами Т, т («те»)


Тема. Звуки [т], [т′]. Позначення їх буквами Т, т («те») 
Мета: ознайомити учнів з буквами Т, т («те»), їх алфавітною назвою та звуковим значенням; виробляти навички читання складів, слів з буквою т(«те»); розвивати логічне мис­лення та увагу учнів, вміння сприймати на слух тексти; виховувати доброзичливість та бажання допомагати іншим.
Обладнання: казковий герой Тигрик, картки для складання звукових моделей, фішки на позначення твердих і м’яких приголосних. картки з навчання грамоти, конструктор «Лего», відеоролик віртуальної школи «Буква Т», https://novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/urok-14, аудіо запис М. Заєць « Тротуарами тритони…», ноутбук, олівці, таблиця «Буква Т», слова для гри «Книжковий хробачок», книга «Енциклопедія тварин», Пегас, Харків, 2005, с.29.
Тип: засвоєння знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів

— Діти, сьогодні на урок до нас завітав казковий герой . А хто це, ви дізнаєтесь самі, коли уважно послухаєте вірш і скажете, про кого в ньому розповідається.
Тигр гарчить, гарчить тигриця —
Пролетіла низько птиця.
І смугасті тигренята
Шкірять гострі зубенята.
Так, це Тигрик. Він хоче дізнатися, що ж уже ви вивчили на уроках в 1 класі.
1. Робота з конструктором «Лего» ( методика «6 цеглинок»).
• Звуки бувають голосні і... (приголосні).
(Діти показують червону і синю цеглинки)
• Голосні звуки в схемі позначаються... ()
• Приголосні поділяються на... (тверді і м’які).
• Тверді позначаються... (–)
• А м’які... (=)
-Пограємо в гру «Звуки мови»
А (голосний- червона цеглинка), с (приголосний – синя), о,к,м,у,в,р,і.
2. Гра «Книжковий хробачок»
- Чомусь в словах зникли всі голосні. Здогадайтесь, що за слова написані на картках.
(Калина, віник (вінок), коса, слива (слово), просо, поле, мак)
- Молодці, Тигрик вдячний вам за допомогу.
III. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, сьогодні ми почнемо вивчення нової букви з перегляду відеоролика нашої віртуальної школи. (Буква Т) https://novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/urok-14
- Сьогодні ми вивчимо букву, що позначає звуки [т], [т′]. Це буква т («те»).


IV. Вивчення нового матеріалу
1. Гра «Спіймай звук» (слід запам’ятати слова, у яких зустрічається звук [т] або [т′])
Слухання аудіозапису з Букваря М.С.Вашуленка ( с.86) М.Заєць «Тротуарами тритони»
-Які слова запам’ятали?
-Тротуарами, тритони, тягнуть, тістечка , три, тонни, кроти, пітони, чотири, роти.
Словникова робота:
Тритони- рід хвостатих земноводних сімейства саламандр. Довжина тіла до 18 см . Хвіст з шкірною облямівкою, стислий з боків.
Пітон -найменший з представників роду, загальна довжина сягає 1,5 м. Малюнок голови складається з великої темної трикутної плями зверху .
(показ ілюстрації з книги «Енциклопедія тварин», Пегас, Харків, 2005, с.29)
2. Складання звукових моделей слів три, кроти, тістечко. Робота з Лего:
Гра «Рахуємо склади»

Заучування фрази: «Буква т позначає два приголосних звука: твер­дий [т] і м’який [т′]».
3. Ознайомлення з буквою Т ( на таблиці надрукована буква)
-На що вона схожа?
4. Практична робота в парах.
-Утворіть букву Т з олівців.
5. Друкування букви Т в зошитах з читання.
6. Утворення складів типу злиття

- Утворіть всі можливі склади з буквою т («те»).(Буквар, с. 86)
Фізкультхвилинка
V. Робота за Букварем
1. Читання складів з буквою т («те»)
2. Читання слів за подібністю (синтетичний спосіб)- завдання равлика, с.87
3. Гра «Впізнай звук: твердий чи м’який»
- Я називатиму слова, якщо в них є твердий звук [т], ви пока­зуєте таку картку (–) , а якщо є м’який [т′] — то (=).
Торт, дерево, тісто, троянда, кіт, рідня, ластівка, лист, стіл, дятел, парк, літо.
4. Робота з картками «Буква Т»
5. Читання стовпчиків слів
Фізкультхвилинка
5. Робота в групах.
Гра Продовжіть ланцюжок слів: трактор, ракета, аеропорт…
6. Вивчення скоромовки:
Літали три, літали три,
Літали три сороки.
І сіли три, і сіли три
На липу на високу.
VI. Підсумок уроку
- Яку букву ви сьогодні вивчали?
- Які звуки позначає буква т («те») на письмі?
- Назвіть слова з буквою т («те»).

Немає коментарів:

Дописати коментар