середу, 9 січня 2019 р.

Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя


Я досліджую світ
Тема: Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя.
Мета: дати учням уявлення про ознаки живих організмів та умови, необхідні для життя; розповісти про різноманітність живих організмів; розширювати світогляд; розвивати увагу, уяву, пам'ять, вміння працювати в групі; виховувати дбайливе ставлення до рідної природи, вміння домовлятися.
Обладнання: предметні малюнки для роботи в групі, репродукція картини М.Коровіна «Взимку», музичний твір К.Дебюсі «Сніг танцює», таблиця «Умови для життя живих організмів», картки для гри в групі «Оживи предмет», конструктори Лего, презентація віртуальної школи «Умови, необхідні для живих організмів», підручник зошити.  
ХІД УРОКУ
I. Ранкова зустріч «Що відбувається з рослинами взимку?»
1. Гра « На що схожий настрій?»
2. Обмін інформацією «Що відбувається з рослинами взимку?»
3. Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
4.-Розгляньте картину М. Коровіна «Взимку».
-Яку пору року зобразив художник?
-Які зміни в природі відбуваються з настанням зими?
5. Слухання твору К. Дебюсі « Сніг танцює»
- Який настрій твору? 
- Порівняйте настрій картини та музичного твору. 
6. Робота в групах Прийом «Оживи предмет»
- Працюємо у двох групах.
- Складіть зараз разом з пазлів цілий малюнок ( рослину)
- Уявіть себе цією рослиною і розкажіть про себе за таким планом: 
- Де я живу?
- Що мене оточує?
- Що я люблю?
- Чого боюся?
- Які маю мрії?
II. Повідомлення теми і мети уроку
III. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за малюнками
— У вас на столах лежать картки з малюнками, розподіліть їх на групи. Поясніть, за якою ознакою проводили розподіл.
— Чому стіл, вертоліт, шуруп, велосипед — речі? (Ці предмети зроблені людьми.)
— Чому собака, бабка, гриб, волошка — живі природні багатства? (Це рослини і тварини.)
— Чому камінь, гора, бурулька, хмара — нежива природа?
— Як відрізнити живе від неживого? (Діти висловлюють припущення)
2. Ознайомлення з ознаками живих організмів
— Для прикладу розглянемо кімнатні рослини, що стоять на вікнах: за рік вони виросли, мають більше листя, вони стали вищими. А ріст — це одна з ознак усього живого. Живі істоти дихають, живляться, ростуть, розмножуються і помирають.


3. Ознайомлення з умовами, необхідними для життя живих організмів
— А як взаємопов’язані жива і нежива природа?
— Розгляньте таблицю на дошці.
— Що необхідно рослинам і тваринам для життя? (Повітря, вода, їжа, тепло, світло)
Діти розглядають схему і доходять висновку: без тепла і світла, без повітря та води живі істоти не могли б жити.
Перегляд презентації віртуальної школи « Умови для життя живих організмів»
- Що вас вразило найбільше?
4. Робота з конструкторами Лего.
- Уявіть, що блакитний колір цеглинки – це повітря, синій – вода, жовтий – світло, жовтогарячий – тепло, а зелений і червоний – їжа (рослинна і тваринна). Складемо з цих цеглинок фігуру, яка буде символізувати 5 умов, необхідних для життя живих організмів. Вийшла буква Т.
IV. Узагальнення систематизація знань та вмінь учнів
1. Робота з підручником ( с.66-67)
- Розгляньте малюнки і скажіть, які умови для життя живих організмів зображені на них.
2. Робота в зошитах
- Доберіть до предметних малюнків відповідні місця проживання.
3. Робота в групах 
- Обговоріть, що ви отримуєте для життя від неживої природи?(світло, тепло: дрова одяг, вода, повітря)
- від живої?( їжа: рослини, яйця, м’ясо,, риба…)


V. Підсумок уроку.
- Про що ішла мова на уроці? 
- Які види роботи вам були цікавими?
- Які викликали труднощі?
- Назвіть за конструкторами Лего 5 умов, необхідних для життя живих організмів.

Немає коментарів:

Дописати коментар